środa, 23 listopada 2011

odmieniony sekret mniszka

Składniki

składniki na blaszkę 30/20cm:
ciasto kruche:
-30 dag mąki
-10 dag cukru
-15 dag margaryny
-1 jajko
-łyżeczka proszku do pieczenia
-opakowanie cukru waniliowego
-3 łyżeczki kakao

masa serowa:
-pojemnik sera homogenizowanego 1kg
-niepełna szklanka ciepłego mleka
-szkl.cukru
-pół szkl. oleju
-3 jaka
-budyń smietankowy (ja użyłam z winiary)

masa :
-400 ml.mleka
-budyń smietankowy
-250 dag masełka
-galaretka czerwona (ja użyłam dwóch połówek jednej czerwonej i jednej niebieskiej)
-160 ml goracej wody do rozpuszczenia galaretek
-puszka brzoskwiń





Przygotowanie

Z podanych składników (oprócz kakao) zagnieść kruche ciasto.Podzielić na 3 części i do jednej dodać kakao po czym zamrozić.Ciasto (jasne)rozwałkować
i wyłożyć nim  foremkę wyłożoną papierem do pieczenia.Ciasto posypać kakaem i za pomocą palca rozprowadzić kakao tak aby lekko wsiąkło w ciasto.
masa serowa:całe jajka ubić z cukrem na puszysta mase następnie dodac budyń dobrze zmiksować a następnie pozostałe składniki ,wymięszac aż wszystko dobrze sie połączy.Do masy serowej  zetrzeć zamrożone kakaowe ciasto (na tarce na grubych oczkach) i dobrze wymięszac .Masę serowa przelac na ciasto kruche.Piec 1 godzinkę w piecyku nagrzanym do 180 stopni.Po upieczeniu wystudzić go.
Masa:ugotowac budyń śmietankowy w 400 ml mleka .Ostudzić .
Galaretkę rozpuścić w 160 ml wody.(bądz tak jak ja każdą inna galaretkę w 80 ml wody)Wystudzony budyń zmiksowac z miękkim masełkiem i dodac tężejąca galaretkę Do masy dodac pokrojone w kostkę brzoskwinie..Masę wylac na ostudzony serniczek.
Serniczek jest pyszny i świetnie się prezentuję .Pomysł na przepis zaciągnęłam z książki kulinarnej siostry Anastazji.Lecz go zmieniałm ciasto i masę serową zrobiłam z wypróbowanego przepisu i zamiast budyniu gotowanego z żółtek ugotowałam zwykły budyń w proszku..Życzę udanego wypieku i smacznego!!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz